Dear great people.. this is my first time updating my entry in the morning as today is holiday. hmm, i bet most of people outside there having fb ryte? me? sy tade fb :)
before nie sy mmg ada fb. active myb dalam setahun saje. after that i'm decide to deactive my fb account because of several reasons. everything we do must have the pro and con ryte.. for me experiencing fb for a year have negative impact towards me. wasting a lot of tyme..... gossipping... but i can't deny dat no fb means no direct information for you :) fb have a lot of thing dat we can share and get to know.
yes, just after i'm buying blackberry, i'm suddenly deactive my fb. sbb kat bb kan ada bbm :) people might say, why should i have to deactive my fb as using fb via bb is much easier. guys, i've lost my interest towards fb so dat i don't use it anymore. i feel like my private life interrupt. i like it when people call and text me to know about my latest news. but what happen when i have fb? people know my news through fb when they read my status. no. i dun like dat. it seems like our relation become loose. bile sy deactive my fb, so many people call and text me asking where is my fb, why i deactive my fb and other question. see? huhu..
however, i never underestimate people who having fb. dats good when you have passion on sumting so ur life dun look dull and bored. as long as u using fb properly, then its good. but certain people misuse that fb by memaki hamun org sesuka hati, sumtime upload gambar yang tidak baik untuk memalukan org lain, membuka aib seseorang. hmmm, its not good oke. use fb for pure intention yeah y'ols.
just wait. myb sy akan mengaktifkan semula fb sy tapi tatau bile. itu hanya kemungkinan sahaja. for this tyme, i'm switching from fb to blog :) blog is just like my diary. sy bule menulis apa sahaja yang saya inginkan. and i hope readers will enjoy reading my writing. tapi if my writing ada hurt people i'm so sory oke. feel free untuk tegur sy. teguran yang membina oke :) then i will correct what i think is overline.
oke people, tyme for breakfast :)
Friday, 25 November 2011
Thursday, 24 November 2011
kuliah bermula :)
minggu nie dah start kuliah mcm biase.. kuliah tok sem nie sangat banyak. tak seperti sem2 yang lepas. hmm, result last sem yang tak menggalakkan hopefully dapat jadi pendorong tok study ngn lebih baik this sem. salunye, bile minggu pertama tade lecturer yang start mengajar. just ice breaking and briefly explaining bout the subject. berlainan tok dis sem dimana pada kelas pertama pun lecturer da start mengajar. huhh. ryte, me not a child anymore. be serious !
guys, this sem i'm no longer staying in the kolej provided. duduk uma sewa for the first tyme. just imagine we have to share 10 person in one house. huhu. paling bes uma nie ada wifi. yes! so can frequently update my entry. hehe. syukur sbb sem nie tade class malam. however, kelas ganti usually pada waktu malam. ptt should hv no problem as my house near uitm.
this sem is my final sem. i bet i will miss all my friends here :( especially my housemate.
niela kawan2 kelas sy :)
tapi tak sume ada dalam gambar nie. sory bagi yang tade. tyme gambar nie diambil, kami berada di pantai. di bulan Ramadhan waiting for azan, nak berbuka.
nie pula gambar my close friends :)
credit to Dayang. dia yang amek gamba nie. hehe.
nie dia Dayang suda masuk skali. tymme nie kami kat Melaka Mall. having our research there.
tu diaa.. hehe..
guys, this sem i'm no longer staying in the kolej provided. duduk uma sewa for the first tyme. just imagine we have to share 10 person in one house. huhu. paling bes uma nie ada wifi. yes! so can frequently update my entry. hehe. syukur sbb sem nie tade class malam. however, kelas ganti usually pada waktu malam. ptt should hv no problem as my house near uitm.
this sem is my final sem. i bet i will miss all my friends here :( especially my housemate.
niela kawan2 kelas sy :)
tapi tak sume ada dalam gambar nie. sory bagi yang tade. tyme gambar nie diambil, kami berada di pantai. di bulan Ramadhan waiting for azan, nak berbuka.
nie pula gambar my close friends :)
credit to Dayang. dia yang amek gamba nie. hehe.
nie dia Dayang suda masuk skali. tymme nie kami kat Melaka Mall. having our research there.
tu diaa.. hehe..
Saturday, 19 November 2011
My Bestie :)
hello readers .. !! di waktu yang magrib2 nie tetibe pulak nak menulis entry sedangkan mata mengantuk bukan kepalang.. untuk mengelakkan daripada tidur, baik sy melayan blog kann. huhu.. terlalu lame rasenye tak update. maaf ye. busy. Btw, by looking for the tittle msti korg sume da tau kan ape yang sy bakal ceritakan.. its all about one of my best friend. name dia.... jeng3x..... Hazira :)
Ha ! kalu awak sume nak tau, sy start berkenalan ngn si mata cantik Zira nie kat PLKN dulu.. even kami tak sama company tapi still rapat :) Hmm.. banyak memories between us. tetibe rindu la pulak :'( tapelahh. papepun kami still contact lagi even sorg study di kedah dan sorg lagi di melaka. jauh kan. Haritu, ehem2.. Zira yang cumel nie telah melawat sy di melaka and I felt so happy. wahhh, Zira baik sangat sudi visit kite kat u. tQ soo much Zira :) paling best Zira bawak sy g beli kfc eventhough mase tu bulan puasa and beli kfc di waktu pagi.. maaF (=,=") this is because Zira tak dapat lawat sy lame sangat mase tu sbb Fatin punye ticket blek KL (kalu tak silap) kul 2. so kitorg jumpe pun rushing2 jee.
even dapat jumpe kejap je tapi still hepi. stelah lame tak jumpe, akhirnye dapat jumpe. sangat2 la menyeronokkan.
Zira power woo bawak kete. padahal orgnye kecil molek aje. huhu. tape2. Zira tgu ea. nanti i ada lesen kita race kat road. hehe.. nta bile agaknye nak amek lesen tue. hmm.. btw Zira, let u know sumtin.. that i feel very thankful for having u as my bestie :) u are sooooo cute. plus mata yang menawan tue. hikhik... not only visiting, Zira siap belikan mcm2 makanan ag tok me.. paling best sekali Zira bagi hadiah tok sy as my birthday present. and.... ada kad hari raya. :) sweet kan Zira nie.. Zira nie la tempat sy meluahkan rasa. huhu. tyme tnsion cari dia, tyme sakit pn cari dia. Zira, sorry la sbb banyak burden u wif my problem. hehee...
actually, sy da berjanji ngn Zira tok cite tentang dia kat blog sy nie. Zira !! sorry taw agak lambat. tau kan i bz sgt2. hehe..
Hopefully next tyme kite dapat bertemu lagi oke.. friend forever :)
orite, Readers nie gambar limited edition Zira n me. hehe.. tgk, how cute Hazira ryte? ;)
oke.. bye people :)
even dapat jumpe kejap je tapi still hepi. stelah lame tak jumpe, akhirnye dapat jumpe. sangat2 la menyeronokkan.
Zira power woo bawak kete. padahal orgnye kecil molek aje. huhu. tape2. Zira tgu ea. nanti i ada lesen kita race kat road. hehe.. nta bile agaknye nak amek lesen tue. hmm.. btw Zira, let u know sumtin.. that i feel very thankful for having u as my bestie :) u are sooooo cute. plus mata yang menawan tue. hikhik... not only visiting, Zira siap belikan mcm2 makanan ag tok me.. paling best sekali Zira bagi hadiah tok sy as my birthday present. and.... ada kad hari raya. :) sweet kan Zira nie.. Zira nie la tempat sy meluahkan rasa. huhu. tyme tnsion cari dia, tyme sakit pn cari dia. Zira, sorry la sbb banyak burden u wif my problem. hehee...
actually, sy da berjanji ngn Zira tok cite tentang dia kat blog sy nie. Zira !! sorry taw agak lambat. tau kan i bz sgt2. hehe..
Hopefully next tyme kite dapat bertemu lagi oke.. friend forever :)
orite, Readers nie gambar limited edition Zira n me. hehe.. tgk, how cute Hazira ryte? ;)
oke.. bye people :)
Friday, 14 October 2011
Holiday is Coming.. !!
hello people.. lame betul sy meninggalkan belog kesayangan sy nie. huhu..
besela, exam. semestinya bizi.
n i'm a bit disappointed wif my final :(
why? paham2 ajela. susaaa. :'( i dun think i can maintain my pointer for this sem..
pape pun i just berdoa, hopefully everything is oke. this sem sy banyak skip kelas sbb masalah kesihatan. entering ward for several tyme. meeting doctor almost everyday make me very tired.
i guess that factor yang buat sy tak dapat perform for this sem.. what an excuse.. ! -,-"
lagipun, banyak hal yang berlaku waktu final exam which i can say it is totally my mistakes.! huhu. but doing mistakes shows that we are a normal people ryte? :)
"NORMAL people do mistakes.."
but, what we should do is to slowly realize our mistake :).. n org yang terlibat dek kerana my silly mistake tu already forgive me n still can give me the sweetest smile which make me feel very guilty. thanx soo muchh. *hugsss*
hm, cuti sem kali nie tatau nak buat ape. cuti yang agak panjang (lebih kurang 2bulan). rase membazir pulak kalu duduk kat uma aje macam puteri raja. aishh.. ! calories, jage2.. ! jangan kau berani2 nak bertambah oke !
In the middle of my holiday, i still have to go malacca. having my MUET there. nervous weyhh. kang ada certain words yang ta paham cane??
tapi, ngn keazaman yang ada kat diri nie, g la jugakk. i thought same speaking group ngn my fren, Faz. unfortunately kami takk sekumpulanlahhh :'(
lagilah membuatkan sy nervous. tapi its oke since sy dapat group ngn people yang i kenal which is Syaz, Tira and Jiha. and yang paling best tu soalan dia oke aje :)) oke2 pun, my voice shaking kott. malu je. haha.
finished that make me very relieved :) bule la sambung bercuti ngn penuh yakin. hehe.. n tyme nak balik johor hari tu jugak. mase dalam bas tu paling tak bule blaa. haha. sy cam bese la. berposing syok sendiri tok mengambil gambar. tetibe ada org tua nie tengok. sy ape lagi, kelam kabut la bile teperasan ada pakcik dok tengok. dari pose baikk pnye, trus bertukar jadi seyes. yela, takkan nak teruskan kan. pak cik tu pun mcm gatal je. malu la.
pastu tetibe pakcik tu datang dekat kat kitorg (me n Rina). tanye2 la kan cam bese. study mane, amek ape.. da sudah tanye tu dia bagi sy n Rina sorg singgit ..
Dah sudahh -,-"
kitorg gelak abes after pak cik tu pegi. rezeki datang tetibe la bak kata org.. hehehee.
now, meneruskan cuti sambil sebok pk nak keje mane. n ayahku yang tidak sporting telah melarang me tok keje :'( Ayah, sy dah besa laa.. huhu.. tapela. kalu pujuk2 ag sikit tu mesti dapat punye.. but, not only ayah, ada lagi insan yang tak bagi.. hamboii. ramai btl yang tak bagi. adakah sy nie terlalu kecil sampai nak keje part-time pun tabule?? hello, i'm 20 oke. bukan 2years old -,-" tape2, its shows that many people concern bout me rite :) thanx to U people. but i'm no longer a child :) i need to see the real world. want to experience the difficulties to get money. plz2, bg la kitee keje.. :'( boringla duduk uma aje n doing nothin'. :(
till today, my activity is just googling sampai larut malam. tabule jauh ngn laptop. wifi, kau janganla buat hal cam aritu. kalu tak mati kutu la sy tatau nak buat ape. by surfing internet, i got a lot of information. yang paling interest me is bout Adi putra. adik genius math kite nie skg amek a-level, amek kelas 8 bahasa and kelas tahfiz alQuran :) credit to u Adi. eventhough many people including my friends tak suka Adi yang mana mungkin personality dia yang tak friendly tp for me its cool what ! haha.. i salute ngn adi nie sbb dia pandai and memasukkan element2 keagamaan dalam diri dia. i'm believe that kalu seseorang tu dikurniakan kepandaian and ditambah ada pegangan agama yang kukuh insyaAllah dia akan berjaya :) kdg2 kalu da pandai sangat nie bule jadi gilakk kot sbb myb da telebih gune otak kot. (teori suha yg tak munasabah). jadi, dengan adanya agama dalam diri, itu akan menjadi guidance for them.
kan "Mengingati Allah hati akan menjadi tenang.." :)
i'm waiting for rain sbb cuaca panas sangat :(
besela, exam. semestinya bizi.
n i'm a bit disappointed wif my final :(
why? paham2 ajela. susaaa. :'( i dun think i can maintain my pointer for this sem..
pape pun i just berdoa, hopefully everything is oke. this sem sy banyak skip kelas sbb masalah kesihatan. entering ward for several tyme. meeting doctor almost everyday make me very tired.
i guess that factor yang buat sy tak dapat perform for this sem.. what an excuse.. ! -,-"
lagipun, banyak hal yang berlaku waktu final exam which i can say it is totally my mistakes.! huhu. but doing mistakes shows that we are a normal people ryte? :)
"NORMAL people do mistakes.."
but, what we should do is to slowly realize our mistake :).. n org yang terlibat dek kerana my silly mistake tu already forgive me n still can give me the sweetest smile which make me feel very guilty. thanx soo muchh. *hugsss*
hm, cuti sem kali nie tatau nak buat ape. cuti yang agak panjang (lebih kurang 2bulan). rase membazir pulak kalu duduk kat uma aje macam puteri raja. aishh.. ! calories, jage2.. ! jangan kau berani2 nak bertambah oke !
In the middle of my holiday, i still have to go malacca. having my MUET there. nervous weyhh. kang ada certain words yang ta paham cane??
tapi, ngn keazaman yang ada kat diri nie, g la jugakk. i thought same speaking group ngn my fren, Faz. unfortunately kami takk sekumpulanlahhh :'(
lagilah membuatkan sy nervous. tapi its oke since sy dapat group ngn people yang i kenal which is Syaz, Tira and Jiha. and yang paling best tu soalan dia oke aje :)) oke2 pun, my voice shaking kott. malu je. haha.
finished that make me very relieved :) bule la sambung bercuti ngn penuh yakin. hehe.. n tyme nak balik johor hari tu jugak. mase dalam bas tu paling tak bule blaa. haha. sy cam bese la. berposing syok sendiri tok mengambil gambar. tetibe ada org tua nie tengok. sy ape lagi, kelam kabut la bile teperasan ada pakcik dok tengok. dari pose baikk pnye, trus bertukar jadi seyes. yela, takkan nak teruskan kan.
pastu tetibe pakcik tu datang dekat kat kitorg (me n Rina). tanye2 la kan cam bese. study mane, amek ape.. da sudah tanye tu dia bagi sy n Rina sorg singgit ..
Dah sudahh -,-"
kitorg gelak abes after pak cik tu pegi. rezeki datang tetibe la bak kata org.. hehehee.
now, meneruskan cuti sambil sebok pk nak keje mane. n ayahku yang tidak sporting telah melarang me tok keje :'( Ayah, sy dah besa laa.. huhu.. tapela. kalu pujuk2 ag sikit tu mesti dapat punye.. but, not only ayah, ada lagi insan yang tak bagi.. hamboii. ramai btl yang tak bagi. adakah sy nie terlalu kecil sampai nak keje part-time pun tabule?? hello, i'm 20 oke. bukan 2years old -,-" tape2, its shows that many people concern bout me rite :) thanx to U people. but i'm no longer a child :) i need to see the real world. want to experience the difficulties to get money. plz2, bg la kitee keje.. :'( boringla duduk uma aje n doing nothin'. :(
till today, my activity is just googling sampai larut malam. tabule jauh ngn laptop. wifi, kau janganla buat hal cam aritu. kalu tak mati kutu la sy tatau nak buat ape. by surfing internet, i got a lot of information. yang paling interest me is bout Adi putra. adik genius math kite nie skg amek a-level, amek kelas 8 bahasa and kelas tahfiz alQuran :) credit to u Adi. eventhough many people including my friends tak suka Adi yang mana mungkin personality dia yang tak friendly tp for me its cool what ! haha.. i salute ngn adi nie sbb dia pandai and memasukkan element2 keagamaan dalam diri dia. i'm believe that kalu seseorang tu dikurniakan kepandaian and ditambah ada pegangan agama yang kukuh insyaAllah dia akan berjaya :) kdg2 kalu da pandai sangat nie bule jadi gilakk kot sbb myb da telebih gune otak kot. (teori suha yg tak munasabah). jadi, dengan adanya agama dalam diri, itu akan menjadi guidance for them.
kan "Mengingati Allah hati akan menjadi tenang.." :)
i'm waiting for rain sbb cuaca panas sangat :(
Subscribe to:
Posts (Atom)




